Haftaya Paydos 2, Eymir / Mogan ?

Çelik Ö:
Benim oyum Eymir'den yana. Peki neden? Ailecek güzel bir yürüyüş sonrası üstüne sabah tazeliğinde günün ilk çayını yudumlamak, gazeteye gömülmek, azcık daha yürüyüp, balık ekmeğe yer açmak, denk gelirse yanında bir bira ile akşam üstünün tadını çıkartmak. Daha neden olsun efendim...

Berrak G:
Tabiki Eymir.. Eski ODTÜ alışkanlığı diyelim:)

Didem:
Eymir tabiki :))) Mis kokulu çam ağaçları arasında yürümek :) göl kenarında çay kahve ya da kahvaltı veya akşam yemeği yanında bir kadeh rakı ya da bir bira eşliğinde oyhhhh canım çekti bak :)) Ana fikir bu konuda ideal Eymir Eymir Eymir :))

Levent A:
Eymir

Tülay T:
Eymir

Dilara Erdem:
ODTÜ'lü olmanın gereklerinden birisiydi hafta sonlarını Eymir'de geçirmek sevgiliyle beraber:) Hafta sonu alırdık ev yapımı sandwichlerimizi, yere sereceğimiz kilimi vs..yi alırdık soluğu gölün kenarında. Akşama kadar yerdik, içerdik, sarılır kitap okurduk, minicik sahasında basketbol oynardık, yürüyüş yapar çiçek toplardık.. sonra zaman girdi aramıza, ben Eymir'e gidemez oldum uzun yıllar. Şimdilerde çok sık giderek bu ayrı kaldığımız anların telafisi derdindeyim. Sabahın körü arka kapıda aracımızı bırakıp içeri Yelken büfeye, yetmedi kayıkçı büfeye yürüyoruz mis gibi tertemiz havayı derin derin içimize çekerek. Sabahın o saatlerinde araba yok, fazla kalabalık yok. sadece kahvaltı için soluklandığımız büfenin bahçesine yayılmış hoplayıp zıplayan tavşanlar oluyor:) kendimi iyi hissediyorum Eymir'de ben. bazen de sabah gidemezsek akşamüstüne doğru, özellikle Pazar günleri gidip balık ekmek ve bira için minderlere yayılıp sıra bekliyoruz:) Mogan bana yabancı. Eymir, eskilerden güzel anılara mekan olmuş, hala güzel hissettiren, küçük ama keyifli bir alan benim için..

Mine O:
Göl mü o da ne ha doğru orda Boğaz yok di mi ahahaha:-) yaşasın kötülük)

Gülay Ü:
Bu haftanın cevabı; Eymir, Eymir, Eymir ! Hele ki sırt çantamla; Turan Güneş Bulvarı'ndan ODTÜ ormanına girerek önce Eymir'e kuş bakışı bakıp "arınmak", sonra da aşağıya doğru yürüyerek Eymir'e ulaşmak ! Göl kenarına ulaştığımda, şövalemi ve yağlıboyalarımı çıkarıp Eymir'i resmetmek ! Temizleniyorum ben Eymir'de çimenlerin üzerinde...Her ne kadar Eymir'in her bir köşesinde "bırakılan" ama "unutulmayan" aşklar olsa da... Her ikinize de sevgiler.

Suna K:
Tabiki eymir, daha nezih ve daha serbes, mogansa gereksiz kalabalık. eymir ne kadar doğayla iç içeyse, mogan da bi okadar bina yığını gereksiz yapılar. restoranlar, parklar, bence eymir.

Tunç S:
Eymirin daha hos oldugu dogru ankarada su kenarı cok fazla şansımız da yok aslında iki ağaç yanında biraz su görünce içimiz ferahlıyor binalar binalar çirkin binalar saman sarısı ve gri gittikçe ankaraya hakim renkler olmaya başladı

Cem A:
Eymir cevaplarına kesinlikle katılıyorum. Şehirden uzaklaşıp doğayla başbaşa kalabildiğimiz nadir yakın yerlerden biri. Mogan için söylenebilecek çok fazla bir şey yok arkadaşlara sonuna kadar katılıyorum.

Elif Ö:
Ben eymir diyorum. Hep oyleydi..

Gönül B:
Eymir

Elif B:
Eymir. Cunku mogan'a göre daha ufak, daha sevimli. Herkes giremedigi icin belli bir kesimin özellikle üniversitelilerin ve akademik insanlarin haftasonu bulusma mekani. Golun etrafindaki tesislerin güzelligi ve bir de su sporlari yapilabilmesi pozitif özelliklerinden. Özellikle Odtü'lüler icin Eymir bir klasiktir :)

İmren Ç:
Merhaba Banu'cum, Selim'cim Özlemiştik o güzel ve huzur dolu seslerinizi. Hayatımız alışkanlıklar üzerine kurulu; sabah kahveleri, çaya atılan tek şeker, evden çıkarken aynı hoşcakallar, kıyafet seçimlerindeki renk tutuculuklarımız, saç boyu, aynı fön hatta, daha binlerce şey sıralayabilirim. Egmir; işte o da benzer alışkanlıklardan bizim gibi doguştan Ankara'lı olanlar için. Koca Ankara'mızda aslında pekte kaçış noktamız yok beton bloklardan, soguk duvarlardan. Arkadaşlar yazmış aslında Egmir diyince akla gelen ilk şey sevgilinle el ele uzunca yürüyüşler yapılacak, agaçlar altında durup soluklanma araları verilecek, kokusu agaç, dokusu yeşil, gölü girilmez huzur mekanı. Ancak benim için biraz özel bir yerdir, yazı başkadır kışı bambaşka. Denizi özlerizya hani, bazen uzun uzadıya bakasımız gelir ufukta biten sonsuz mavilige. Öyle zamanlarda kaçış noktasıdır, araba yogunlugundan sesten gürültüden yalıtılmış kurtarılmış bir bölgedir.
Oran tarafından ormandan yürüyerek girerseniz yolun sonunda enfes bir manzara görebilirsiniz, uzakta bulutlardan rengini alan, agaçlarla sarmalanmış, yeşilin arasına sıkışmış bir göl. Görülmeye deger gün batımı, çiçek açmış badem agaçları ile harikadır. Kışın gidersiniz hava buzz gibidir, donarsınız hatta arabanız kayar o yolda birkaç kez buzdan. Şanslıysanız donan gölde yürüyebilirsiniz, cesaret üzerine nutuk çekebilirsiniz arkadaşlarınıza, agaçlarda kar bembeyaz gelin gibidir, hımmm tertemiz hava, ve üşüten sogukta koşa koşa gidersiniz sucuk ekmekçiye, olmadı köfte, olmadı balık, ama mutlaka ekmek arası, yanında kocaman bir şişe bira...
Ayaküstü Yazları ördekler olur cıvıl cıvıl kuşlar, simit atarsınız ördeklere, köpekler gözünüze hani bana der gibi bakarlar verirsiniz onlarında kısmetini korkmuyorsanız eger :) Sonbaharda sarı yapraklara dolanır ayaklarınız, antrenman yapan kürek takımlarını görebilirsiniz bazen hafta sonları, başlarında hocaları ali kıran baş kesen. Sizde kürek çekebilirsiniz anlarsanız bu işlerden, gölün ortasından manzaraya bakmakta ayrı bir keyiftir hani. Eee aşk olsun diyorum ikinize de, şimdi açtım albümleri Egmir fotograflarına bakıyorum, ne çok gitmişiz, ne keyifli günler geçirmişiz, sanırım bu aralar birazda ihmal etmişiz. Mogan? Gecen sene gittim bir arkadaşın zoruyla, kimi için keyifli olabilir ama yapay bir zorlama gördüm, klasik hamburgerciler, pideciler pizacılar, kızılayda yada ANkara'da herhangibir sokakta bulabileceginiz şeyler ordada var. Agaç yok kuru kuru bir yapaylık. Sanki birde ailece gidilmezse alınmayacakmışsın hissi veriyor bana, Anne baba çocuk olmak mecburidir yazmamışlar tabelaya ama öylesi bir zorlama var sanki.. Bilmem belkide ben öyle hissettim:)

Gözde E:
onca yıl ankara'da yaşadım ama mogan'a bir kere bile gitmedim maalesef. eymir'den de hiç haz almam. gölleri pek sevmem ben galiba. daha çok deniz kızıyım. şımarıklık yapıp ikisi de değil demek istiyorum.

Selen A:
benim cevabım her daim eymir olur. birincisi herkese acik degil, ODTU ve ODTU'lu olmasi dolayisiyla daha sakin, daha samimi bir ortam. Mogana 1-2 kere gittim, ana-baba gunu... göl kenarini yuruyuse uygun yapmislar ama eymirin agaclari orda yok... eymiri temizleseler bence uzerine mekan olmaz ankarada... ama hala ODTU'nun kalsin:)))

Figen Ü:
tabiki eymir :)))))
doğallığı bozulmadığı için; benim için burası huzurlu. yerlere oturup gölün tadını çok daha keyifli çıkarıyorum. balık ekmek; daha bir kısır döngü olan ANKARADA KAÇIŞ noktası yaz ve kış :)))))))

Ebru A:
Eymirrrrrrrr.
yemyeşil ördekler doğayla iç içe ama ben en çok ördekleri seviyorum.

Metin A:
her zaman eymiiirrrrrr tabiii ki.

Filiz T:
ODTÜ'lü olup Eymir'i sevmemek mümkün mü? Tabi ki tercihim Eymir :))
ad